ماند یادگار

۵۵۰,۰۰۰ ریال

  • عنوان: “ماند یادگار”

  • کتابشناسی تألیفات استان هرمزگان

  • ماندانا سایبانی

  • ناشر: نشر سمت روشن کلمه

  • ویراستار: مونا اصفهانی

  • صفحه‌آرا: اعظم حسین‌زاده

  • طراح جلد: محمد محمدی‌زاده

  • قیمت: ۵۵۰۰۰ تومان

توضیحات

کتاب‌شناسى امروزه ‌‌‌به‌عنوان یک رشته علمى مطـرح اسـت کـه در آن روش بـه دست آوردن اطلاعات درباره کتاب‌‌‌‌ها و تحقیق در آن‌‌‌‌ها و عرضـۀ آن بـه صـورت منظم مورد نظر است.

کتاب‌شناسى موضوعى به عمر پژوهشى محققان و دانشمندان و تمام کسانى مى‌افزاید که به نوعى با کتاب سروکار دارند و میدان تحقیق را براى آنان گسترش مى‌دهد و مسائلى را که به ذهن پژوهشگران نمى‌‌‌آید، به تصویر می‌کشد و ردیف می‌کند و افق‌هاى جدیدى را براى آن‌ها ترسـیم مـى‌نماید.

دسترسى محقق را به منابع مختلف ممکن می‌سازد، چرا که شناخت منابع از اولـین گام‌‌‌‌هاى تحقیق و پژوهش در یک موضوع است و پژوهشى عمیق و پربار به وجود می‌آورد که از منابع زیادى استفاده کرده باشد.

فهرست ‌نامۀ ‌‌‌‌کتاب‌شناسی‌های ایران از مهم‌ترین منابع پژوهشی حوزۀ ایران‌شناسی و از نخستین ابزارهای کتاب‌شناختی است که شادروان استاد ایرج افشار در تولید آن پیشگام شد و در نخستین شمارۀ نشریۀ ایران‌شناسی آن را منتشر کرد ( نشریۀ مرکز تحقیق و مطالعۀ تمدن و فرهنگ ایران و خاورمیانه، دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تهران، ۱۳۴۲ ش).

تاریخ نگارش و کتابت در هرمزگان تاریخی پیش از ورود صنعت چاپ به ایران دارد.

ارتباط این استان با دریا و با کشورهایی نظیر هندوستان که نخستین کتاب‌های پارسی از آن طریق وارد استان شد، به خوبی گویای تاریخ کتاب‌نویسی در این دیار است.

مجموعۀ حاضر شامل کتب نگارش یافته در تمام رشته‌های علمی است که در استان هرمزگان و یا در مورد خود استان هرمزگان به رشتۀ تحریر درآمده است.

«ماندانا سایبانی»، پژوهشگر و گردآورندۀ این مجموعۀ ارزشمند از جمله چهره های فرهنگی در استان هرمزگان است که با مرور دیگر آثار تألیفی‌اش می‌توان علاقمندی عمیق او را به حوزۀ کتاب و کتابشناسی سراغ گرفت.

او در دورۀ گردآوری و پژوهش مطالب این مجموعه با تلاشی ارزنده و دقتی در خور تحسین سعی در فراهم آوردن مجموعه‌ای مستند و کامل داشت هرچند وسعت دامنۀ حوزه کتابشناسی همواره پژوهشگران را از دستیابی تام و تمام به همۀ اطلاعات موجود، ممکن نمی‌سازد.

 

انتشارات سمت روشن کلمه

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

توضیحات تکمیلی

وزن 106 گرم
ابعاد 14.5 × 21.5 سانتیمتر

نظرات

هنوز هیچ نقد و بررسی صورت نگفته است.

اولین نفری باشید که “ماند یادگار” نقد و بررسی می‌کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *